.
 

013.72 RWD-8 DWL

  Warianty malowania
1
RWD-8 (dwl) SP-ZHP nr fabryczny ??? (prawdopodobnie 129)
Lotnisko Muchowiec pod Katowicami, kwiecień 1938 roku.
Samolot ufundowany w 1935 roku przez pracowników Polskiej Akcyjnej Spółki Telefonicznej ‘PAST’ dla Związku Harcerstwa Polskiego. W kwietniu 1938 roku wchodził w skład ekipy harcerskiej biorącej udział w uroczystościach z okazji 25-lecia skautingu węgierskiego w Budapeszcie.
Na kadłubie zamantowano specjalny stelaż do holowania szybowców.
2
RWD-8 (dwl) SP-BKW nr fabryczny 200.
właściciel - Aeroklub Warszawski, sierpień 1938 rok.
Pod kabiną umieszczono okolicznościowy napis „Nasza 200”. Samolot był 200 egzemplarzem RWD-8 wyprodukowanym przez Doświadczalne Warsztaty Lotnicze. Na okapotowaniu silnika namalowano numer konkursowy ‘12’ na czas „VIII Krajowych Zawodów Lotniczych” rozegranych w dniach 19-25 sierpnia 1938 roku. Załoga w składzie Mieczysław Urban i Jerzy Różański w klasyfikacji końcowej zajęli 7 miejsce. Samolot wystawiony do zawodów prawdopodobnie w zastępstwie innej maszyny ‘SP-BKX’.
3
RWD-8 (dwl) SP-BCB nr fabryczny 136.
właściciel - Ministerstwo Komunikacji, Aeroklub Krakowski, maj 1937 roku.
Samolot na którym załoga w składzie Pietrzyk oraz Korski (nie udało się ustalić imion) brała udział w zawodach jakie odbyły się w połowie mają 1935 roku, „VIII Lot Południowo-Zachodniej Polski im. kap. pil. Franciszka Żwirki”, zajmując w końcowej klasyfikacji drugą lokatę. Na czas zawodów, na okapotowaniu silnika namalowano numer konkursowy ‘14’.
4
RWD-8 (dwl) SP-AMW nr fabryczny 91.
Aeroklub Krakowski, druga połowa 1935 roku.
Samolot należał do wiceprezesa Aeroklubu Krakowskiego dr med. Kazimierza Michalika. Na usterzeniu pionowym namalowano symbol medycyny, laskę Eskulapa.

 

Rozmiar arkusza kalkomanii:

  • 150x115mm

Instrukcja:

  • arkusz A4

Uwagi:
W zestawie zawarto zdublowane elementy, dopasowane do modeli różnych producentów.

Facebook