.
 

015.48 UTIMiG-15 (CS-102)

  CS-102 (UTIMiG-15) ‘MU-1’ nr fabryczny 922221.
Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31)
1
Baza lotnicza Rissala, jesień 1969.
2
Baza lotnicza Rissala, pierwsza połowa 1977.

 

  CS-102 (UTIMiG-15) ‘MU-2’ nr fabryczny 822028.
Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31)
Pierwszy lot w barwach Finnish Air Force 12 stycznia 1963 roku, ostatni 24 czerwca 1976. Łączny nalot 741 godzin 56 minut.
3
Baza lotnicza Rissala, pierwsza połowa 1963.
4
Koelentue (jednostka centrum testowego). Baza lotnicza Halli, maj 1973.
Samolot w trakcie prób związanych z nowym radarem do samolotów Saab 35S.

 

  CS-102 (UTIMiG-15) ‘MU-3’ nr fabryczny 922226.
Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31)
Samolot utracony 27 listopada 1970 roku. W skutek wypracowania całego zapasu paliwa w trakcie lotu, pilot katapultował się, a maszyna uległa rozbiciu.
5
Baza lotnicza Rissala, pierwsza połowa 1963.
6
Baza lotnicza Rissala, lato 1968.

 

  CS-102 (UTIMiG-15) ‘MU-4’ nr fabryczny 722375.
Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31)
Pierwszy lot w barwach Finnish Air Force 21 grudnia 1962 roku, ostatni 7 lutego 1977 z lotniska Rissala do Luonetjärvi. Łączny nalot 619 godzin 32 minuty.
7
Baza lotnicza Rissala, pierwsza połowa 1963.
8
Baza lotnicza Rissala, lato 1966.
9
Baza lotnicza Rissala, jesień 1969
10
Baza lotnicza Rissala, zima 1976/77

 

Rozmiar arkusza kalkomanii:

  • 165x125mm

Instrukcja:

  • 2 arkusze A4

Uwagi:
W zestawie obok elementów oznakowania również komplet napisów eksploatacyjnych.

Fińskie Siły Powietrzne w ramach kontraktu na zakup samolotów MiG-21F-13 zamówiły także cztery samolot szkolne UTIMiG-15 (czechosłowackie Aero CS-102). Samoloty prowadzone przez rosyjskich pilotów dostarczono na lotnisko Rissala w sobotnie popołudnie 10 listopada 1962. Wszystkie cztery maszyny wpisano na stan Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31) w bazie lotniczej Rissala.Fińskie Siły Powietrzne w ramach kontraktu na zakup samolotów MiG-21F-13 zamówiły także cztery samolot szkolne UTIMiG-15 (czechosłowackie Aero CS-102). Samoloty prowadzone przez rosyjskich pilotów dostarczono na lotnisko Rissala w sobotnie popołudnie 10 listopada 1962. Wszystkie cztery maszyny wpisano na stan Hävittäjälentolaivue 31 (HävLLv 31) w bazie lotniczej Rissala.

Facebook