.
 

025.48 Jak-23

  Warianty malowania
1
Jak-23 ‘52-3’ nr fabryczny 115001.
Pierwszy prototyp w trakcie prób fabrycznych, lipiec-wrzesień 1947.
Samolot oblatany 8 lipca 1947 przez pilota doświadczalnego Michaiła Iwanowa.
2
Jak-23 ‘52-2’ nr fabryczny 115002.
Drugi prototyp na którym przeprowadzano tzw. próby państwowe od listopada 1947 do marca 1948. Samolot rozbity 14 lipca 1948 roku podczas próby w przeddzień pokazów lotniczych na lotnisku Tuszyno.
3
Jak-23 ‘01’ nr fabryczny nieznany.
Jeden z pierwszych seryjnych egzemplarzy Jak-23 w trakcie prób przeprowadzanych w Instytucie Naukowo-Badawczym Sił Powietrznych (GK NII WWS) w Żukowskim.  Styczeń - marzec 1950.
4
Jak-23 (S101) ‘KR-17’ nr fabryczny 10108.
Lotnictwo wojskowe Czechosłowacji.
5.Eskadra Szkoleniowa w Cheb wchodząca w skład Centrum Szkolenia Lotniczego w Milowicach-Mladá Boleslav, 1951 rok.
5
Jak-23 (S101) ‘IF-15’ nr fabryczny 10106.
Lotnictwo wojskowe Czechosłowacji.
1. eskadra 51.Pułku Myśliwskiego w mieście Milovice-Mladá, 1953 rok.
6
Jak-23 ‘23’ nr fabryczny nieznany.
Siły Powietrzne Rumunii, lata 50-te.
Lotnictwo wojskowe Rumunii posiadało około 40 samolotów Jak-23 będących na wyposażeniu pułków 97. Dywizji Lotnictwa Myśliwskiego.
7
Jak-23 ‘28’ nr fabryczny nieznany. 
Siły Powietrzne Rumunii, lata 50-te.
8
Jak-23 ‘56’ nr fabryczny nieznany.
Siły Powietrzne Rumunii, lata 50-te.
Prawdopodobnie baza lotnicza w Caransebeş.

 

Rozmiar arkusza kalkomanii:

  • 165x125mm

Instrukcja:

  • 2 arkusze A4

Uwagi:
W zestawie obok elementów oznakowania również napisy eksploatacyjne w dwóch językach rosyjskim i czeskim.

Facebook