ZNAJDŹ NAS NA


nasz profil na Facebooku

zapraszamy do SKLEPU


zawsze najlepsze oferty!

Polski English
MiG-15bis / Lim-2 „adieu PRL”
  • instrukcja
  • zestaw w skali 1/48
  • zestaw w skali 1/72

Ilość wersji malowania i oznakowania:
- 3 warianty (patrz ilustracje poniżej)

Rozmiar arkusza kalkomanii:
- 95x70mm [1/48]
- 65x60mm [1/72]

Instrukcja:
- arkusz formatu A5

Uwagi:
Zestaw “MINI”.
Kalkomania dostępna w skali 1/48 i 1/72.

skala 1/48
skala 1/72
Warianty malowania
1. MiG-15bis 346

MiG-15bis ‘9424’ nr fabryczny 3046.
28.Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, Słupsk, marzec 1953 rok.
Pilot ppor. Franciszek Jarecki.
Rankiem 5 marca 1953 roku ppor. pil. Franciszek Jarecki wykonywał ćwiczebny lot w parze z prowadzącym por. pil. Caputą. Lecąc wzdłuż wybrzeża, w okolicy Darłowa Jarecki wlatuje w chmury i niepostrzeżenie robi zwrot w prawo, kierując się na duńską wyspę Bornholm. By uniknąć pościgu i wykrycia przez radary obrony przeciwlotniczej obniża lot i nabiera dużej prędkości. Udaje mu się zmylić szukających go rosyjskich pilotów i już po paru minutach wlatuje nad wyspę. Ląduje na niewielkim trawiastym lotnisku w okolicy miasta Ronne. Samolot okazał się być nie lada gratką dla zachodnich aliantów. W tym czasie trwała wojna w Korei i wywiad merykański czynił niemałe wysiłki by zdobyć i przebadać najnowocześniejszy wówczas samolot zza „żelaznej kurtyny”.

2. Lim-2 1327

Lim-2 ‘1327’ nr fabryczny 1B013-27.
26.Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, Zegrze Pomorskie, wrzesień 1956 rok.
Pilot por. Zygmunt Gościniak.
Samolot którym 25 września 1956 roku por. pil. Zygmunt Gościniak uciekł na duńską wyspę Bornholm. Wykonując tego dnia swój drugi szkolny lot, lecąc w parze z rosyjskim pilotem, Gościniak uznaje że będzie to odpowiedni moment do ucieczki. W trakcie lotu, którego celem miało być doskonalenie taktyki walki powietrznej, zamiast wykonać atak na swojego skrzydłowego skierował samolot na północ. Gwałtownie obniżył lot z 6000 do 100 metrów i nabrał dużej prędkości by uniknąć ostrzału rosyjskiej obrony przeciwlotniczej rozlokowanej wówczas na polskim wybrzeżu. Po kilku minutach doleciał szczęśliwie do lotniska w Ronne na wyspie Bornholm. Nie mogąc lądować na pasie z powodu pracujących na nim robotników, postanawia siadać ze schowanym podwoziem na trawiastym poboczu.

3. Lim-2 1919

Lim-2 ‘1919’ nr fabryczny 1B019-19.
31.Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, Łask, listopad 1957 rok.
Pilot ppor. Bogdan Kożuchowski.
7 listopada 1957 roku, ppor. pil. Bogdan Kożuchowski wystartował do rutynowego lotu szkoleniowego z lotniska w Łasku. Nie wrócił z tego lotu na macierzyste lotnisko, lecz wylądował w Szwecji. Nie są znane bliższe szczegóły tej ucieczki i nie wiadomo czy celem por. Kożuchowskiego miała być Szwecja. Możliwe że planował lądować na duńskiej wyspie Bornholm, lecz w efekcie błędu w nawigacji poleciał dużo dalej. Na resztkach paliwa doleciał do południowo zachodniej części Szwecji i lądował przymusowo, ze schowanym podwoziem, w regionie Halland.

  • Szukasz innych kalkomanii do MiG-15/Lim-1/Lim-2?
    Zobacz pozostałe zestawy dla tego modelu:

    Ilustracje
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    • sagittarius3d
    Odwiedź nas na Facebooku
    Historia Wiadomości

    Copyright © 2013-2016 Sagittarius3D | Designed by Bartosz Niewiadomski | Wszelkie prawa zastrzeżone | All rights reserved